11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş öncesi süreçte tüketicilerin nelerden etkilendilerini sosyal ve kültürel boyutlarıyla inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketici ihtiyaçlarını fonksİyonel, biyolojik, sosyal ve hedonik boyutlarda sınıflandırabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicinin kimliği ve tüketim arasındaki bağlantıyı kurabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş sırasında tüketicilerin nelerden etkilendilerini inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicilerin karar verme sürecini inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyle iletişimde etkili mesajlar / araçlar geliştirebileceklerdir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyi daha iyi anlama yetisine sahip olacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 Tüketici Kültürüne Tarihsel Bakış Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press.
3 Algı Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
4 Kimlik Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
5 Güdü Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
6 Öğrenme Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
7 Arasınav
8 Tutum
9 Karar Verme Süreci Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
10 Küçük Sınav
11 Grup Etkileri Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
12 Gelir ve Sosyal Sınıf Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
13 Kültür ve Küçük Sınav Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
14 Tatil Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Pazarlama kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010